2010 m. kovo 14 d., sekmadienis

Laimingi vaikai. Iššūkis tėvams.


Perskaičiau dar vieną puikią knygą vaikų auklėjimo tema.

Kai jau nebesusitvarkau su vaikais, kai diena iš dienos nežinau kaip su jais susitarti ir visai nebelieka jokių motiniškų resursų, aš puikiai suprantu, kad atėjo laikas ir vėl kažką perskaityti vaikų auginimo tema. Kažkada mane labai padrąsino knyga "Penkios vaikų meilės kalbos". Nors mano vaikai dar maži, kad galėčiau išskirti jų pagrindinę meilės kalbą, vistik gavau daug gerų įžvalgų.

Na, o knyga "Laimingi vaikai..." jau seniai laukė savo eilės. Dar prieš tris ar keturis metus man ją rekomendavo viena draugė. Tada kažkaip neturėjau po ranka.

Šios knygos DIDŽIAUSIAS privalumas yra tas, kad joje beveik kiekviename puslapyje yra pateikiami realūs ir praktiniai pavyzdžiai. Autorius, R.Dreikurs, daug metų dirbęs vaikų ir tėvų psichologu, pateikia daug praktinių situacijų.

Vienas man nelabai patikęs dalykas - visa knyga parašyta patarimų principu. Kartais tokios knygos tiesiog "žudo". Tikiu, kad beveik neįmanoma laikytis VISŲ patarimų, bet kai kuriuos tikrai labai verta išbandyti.

Kas pasikeitė mūsų namuose, kai mama pradėjo skaityti šią knygą?:

  • Nuo šiol, kai vaikai pradeda muštis, peštis ir visaip kitaip erzinti vienas kitą, mama į juos abu daugiau nebekreipia dėmesio. Kaip sako autorius, tokiu metu geriausia tiesiog išeiti į tualetą.
  • Mamos balso tonas nusileidęs per pusę.
  • Jeigu vaikas nesirengia laukinių rūbų, kai ruošiamės visi išeiti iš namų, jis tiesiog lieka vienas namuose.
  • Aš nusprendžiau kiekvieną savaitę, dienos metu dvi-tris valandas praleisti tik su vienu Adomu. Planuojam kartu aplankyti Vilniuje veikiančias galerijas ir muziejus.
  • Stengiuosi visai atsisakyti bet kokių bausmių. Knygos autoriai pateikia mintį, kad šiandienos vaikai yra labai atsparūs bausmėms. Jie yra pasiryžę iškęsti bet kokią bausmę, kad tik pasiektų savo tikslo. Todėl bausmių taikymas yra bergždžias veiksmas siekiant vaiko geresnio elgesio. Taip pat ir daiktiniai apdovanojimai maža turi vertės.
  • Geriausiai vaikų elgesį keičia DRĄSA (angl. courage), kurią skątinant vaikas siekia savo tikslo ir PADRĄSINIMAS (angl. encouragment) už gerą elgesį.
  • Visi mano vaikai yra be galo GERI. Tik jų elgesys kartais yra labai netinkamas. Mano atsakomybė - suprasti, ko iš tikrųjų vaikas siekia ir padėti jam tai pasiekti.
Jeigu ir jūs nebegalite susitvarkyti su savo vaikais, skaitykite šią knygą - tikiu, kad sulauksite pagalbos.

Vita

1 komentaras:

  1. Vita, o turi penkios meilės kalbos? Gal gali paskolint? Beje ir šią labai norėčiau paskaityt. Ar būtų galimybė pasiskolint?

    AtsakytiPanaikinti